Cine poate directiona ?

Inca de la actualizarea Codului Fiscal din 2004, orice companie poate directiona 20% din impozitul pe profit catre un ONG care sustine o cauza sociala. Modalitatea de directionare este foarte simpla: compania isi calculeaza suma aferenta celor 20% din impozitul pe profit, apoi incheie un contract de sponsorizare cu ONG-ul sustinut, cheltuielile fiind deductibile.

DE CE sa alegi sa directionezi 20% din impozitul pe profit?

Tinand cont ca nu pierzi nimic, directionand cei 20% ai posibilitatea sa alegi chiar tu ce vrei sa schimbi in lumea in care traiesti.

La nivel micro, compania care alege sa directioneze 20% din impozitul pe profit catre un ONG care sustine o cauza sociala beneficiaza de urmatoarele avantaje:

– Libertatea de a alege destinatia unei sume care, altfel, ar ajunge oricum la stat; 

– Contributia la o cauza nobila printr-o procedura 100% transparenta, fara niciun fel de cheltuiala;

– Un capital de imagine prin asocierea cu o cauza nobila ce poate spune multe despre valorile companiei;

– Respectul angajatilor, care cu siguranta vor aprecia implicarea companiei in problemele sociale ale comunitatii din prezent;

Iata de ce! Iata cat de mult poti castiga fara sa cheltuiesti nimic!!

CUM directionez cei 20%?

Modalitatea de directionare este foarte simpla: compania isi calculeaza suma aferenta celor 20% din impozitul pe profit, apoi incheie un contract de sponsorizare cu ONG-ul sustinut, cheltuielile fiind deductibile.

Extras din Codul Fiscal, titlul 2, cap. II, art. 21, alin. 4, lit. p): “(…) contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile ulterioare, (…) scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente in limita minima precizata mai jos:

1. 3‰ (la mie) din cifra de afaceri;

2. 20% (la suta) din impozitul pe profit datorat.”

Exemplu de calcul directionare 20%:

Cifra de Afaceri (total venituri) = 100.000 lei

Cheltuieli = 80.000 lei

__________________________________________

Profit impozabil = 20.000 lei

Impozitul aferent acestui profit (16%) = 3.200 lei

Se poate redirectiona din impozit suma cea mai mica dintre:

3‰ din CA = 300 lei

20% din impozit = 3.200 lei

Deci, in acest caz, se poate deduce din impozit o sponsorizare de pâna la 300 lei.

În contabilitatea firmei, sponsorizarea va aparea astfel:

CA (total venituri)= 100.000 lei

Cheltuieli (incl. sponsorizarea) = 80.300 lei

___________________________________________

Profit impozabil = 19.700 + 300 (sponsorizarea) = 20.000 lei

Impozitul aferent acestui profit (16%) = 3.200 lei

Din acest impozit se scad cei 300 lei, acordati prin sponsorizare, si se vireaza la stat 2.900 lei.

Sponsorizarea este o cheltuiala nedeductibila, nu i se aplica impozit de 16%.  Sponsorizarea este deductibila din impozit, daca se încadreaza în limitele impuse de Codul Fiscal (3‰ din Cifra de Afaceri si 20% din impozit).

CE RAMANE DE FACUT?

Totul se rezuma la incheierea unui Contract de Sponsorizare intre firma dvs. si Asociatia Rubik Minds, in baza caruia banii pot fi dedusi din impozitul pe profit. In urma folosirii sumei donate, veti primi un raport asupra modului in care banii dumneavoastra au fost cheltuiti si al impactului pe care l-au avut in viata celor ce au avut nevoie de noi.

Va multumim !